2014. június 16., hétfő

Storytelling magasfokon

Keith elmesélte nekünk, hogy hogy jött létre az ismert Big Mac jingle, ami semmi másról nem szólt, csak a szendvics hozzávalóiról, amit dallamos formában kántáltak, az emberek mégis megjegyezték…mert egyszerű volt.
Mary pedig elmesélte, hogy miért volt fontos az életében a történetmesélés akkor, amikor úgy érezte, hogy a fantáziavilága menti meg a kiüresedéstől. Kamaszkorában úgy érezte, hogy a túlélésre játszik és az egyetlen – számára izgalmas – világ a képzeletében játszódik.

Az első feladat az volt, hogy mindenkinek választania kellett egy márkát, aminek a történetét el kellett mesélnie… Sokan azt választották, amin éppen dolgoznak és elmondták az aktuális kihívásokat, sikereket és megugorhatatlan akadályokat…
Én magamat választottam.
A kurzus végére, magamat, mint szövegírót kell tudnom jól pozícionálni, pontosan meghatározni és hitelesen elmesélni a történetét. Kicsit belenyúltam a nehezébe, azt hiszem… De most őszintén...nem sokkal izgalmasabb, mint egy termék?!

In medias res, megtanultuk, hogy egy történet/márka lelke soha nem a „hogyan” - on alapul, hanem a „miért” - en. Illetve, hogy az is kevésbé fontos, hogy egy termék vagy egy márka mit csinál és mi a küldetése, mint hogy miért csinálja, miben hisz, milyen lenne, ha személy lenne, miért harcol, mi ellen harcol, és mi teszi különlegessé.
Ígérhet bármit egy márka, ha nincs egy hiteles személyisége. Kereshetjük a válaszokat, de nem fogjuk megtalálni, amíg rosszul tesszük fel a kérdéseket vagy rossz kérdéseket teszünk fel. Nem fogjuk megtalálni a hangot a fogyasztóinkkal, amíg nem találjuk a kapcsolódási pontokat emberekkel és senki nem lesz kíváncsi ránk annyira, hogy megérje meghallgatnia,  ha nincs számára érdekes, releváns és hiteles mondanivalónk.
A szeminárium végén az volt a feladatuk, hogy 3 megadott információt felhasználva fel kellett építenünk egy jó sztorit.
Kapott elemeink a következők voltak: egy lány figura babákkal, egy fiú figura lámpással és egy lepkeháló lepkével.
A történetet tovább kell formálnunk a hét folyamán a tanultak alapján, és ha eleget dolgozunk rajta, egy tökéletesen felépített sztori lesz belőle.
Még nem árulom el a történetet. A hétvégén megtudhatjátok!
J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése