2014. június 18., szerda

Inspiráló Szerda

A tegnapi hard-core Young Lions party után a csapat késve érkezett a megbeszélt időponthoz képest a szemináriumokra, de jó időben, jó helyen sikerült felvennünk a fonalat a mai napi programmal.
Azon túl, hogy mindenki fárad (Storytelling workshopok minden nap reggel 9-től este 6-ig tartanak) és egyre befogadhatatlanabb a rengeteg infó és szakmai csomag, amit kapunk nap, mint nap, azt kell mondjam, hogy számomra eddig ez volt a leginspirálóbb nap a héten.
A szemináriumokon kívül, gyakran előadásokra is megyünk a Nagy Auditórium terembe, ami egyébként akkora, mint a fél Sportaréna és Sara Jessica Parkertől kezdve, a Yahoo, a Facebook CEO-in keresztül Jared Leto-ig rengeteg előadóval találkozhattunk.
A mai napot Jared Letoval, az Oszkár díjas színésszel, rendezővel, producerrel és zenésszel kezdtük, ami megadta a mai nap hangulatának az ívét. 


Benjamin Palmerrel folytattak egy „kanapé beszélgetést” arról, hogy mit jelent Jared számára a kreatív kraft, amit az élet rengeteg területén integrálnia kell, és hogyan tud sikeres lenni és megfelelni ennyi különböző műfajban, amit képvisel.
A személyisége és a kisugárzása hihetetlen szórakoztató volt, folyamatosan viccelődött, de mindig tudta hol kell megállni. 
Indulásként bejelentette, hogy szerinte itt az idő egy Selfie készítéséhez, úgyhogy a közönség első néhány sorában felhalmozott visítozó hölgytenger közepéről választott két lányt, akikkel megcsinálták a Selfie-t. 


Miután mindenki lenyugodott, elkezdődött az előadás…
Elmondta, hogy szerinte a reklám önmagában rossz, onnantól válik érdekessé, amikor kreativitás, szórakoztatás vagy érzelem kerül bele, de innentől ez nem reklám, hanem párbeszéd… vagy művészet…a kommunikáció művészete. 
A párbeszéd művészetének elsajátítása pedig életbevágó, hiszen a világ, amiben élünk erről szól. Közösségeket építünk, amik mögött emberek és az ő gondolataik, érzéseik vannak. Nincs is annál érdekesebb, mint az emberek, akik között élsz és működsz. A közösség az a dolog, ami esélyt ad az embereknek, hogy azok lehessenek, akik csak szeretnének lenni és ezt nagyon jó látni.
Elmondta, hogy a közösségi erő az, ami különlegessé teszi a koncertjeit és az együttműködő csapatért adott hálát akkor is, amikor megnyerte az Oszkárt. 
Mire ahhoz a pillanathoz kerül az ember, amikor eléri a célját, a cél már kevésbé fontos, mint az a közösségi erő, ami a sikert létrehozta. 
Nem Te vagy, aki megnyeri az Oszkárt, hanem azok az emberek, akikkel addig találkoztál és hatással voltak rád. Az út a fontos, amitől ma azok vagyunk, akik.
Azt is elmondta, hogy a közösségeken kívül nagyon hisz a kudarc erejében is. Muszáj kudarcot vallanunk, hiszen sokkal többet tanulunk belőle, mint a sikerből. 
Mint művész, a hitelességet, az őszinteséget és a kockázatvállalást emelte még ki értékekként és az ügynökségeknek is azt üzeni, hogy ha ezeket nem tudják hozni, vagy beletenni abba, amit reklámoznak, zárják be a kapukat. 
Még egy nagyon érdekes pontja volt az előadásnak, mégpedig az, amikor megkérdezték tőle, hogy hogyan tud ennyire multi-diszciplináris lenni és mégis minden területen sikeres maradni.
A tippjei a következők voltak:
1. Ne aludj!
2. Bánj jól az időddel!
3. Szenvedéllyel csináld azt, amit választasz!
„Én mindig végigküzdöm magam azon az úton, amit szenvedéllyel tudok megjárni, még akkor is, ha a nehéz.”
„ A híd a valóság és az álmok között pedig a kemény munka.”

A mai napunk 2. mérföldköve a Storytelling Akadémia egy szemináriuma volt, ahol Daz McColl (Sapient Nitro főnöke) beszélt arról, hogy mi az a Storyscaping és mi a különbség a Big Idea és az Organizing Idea között.

A megkülönböztetésnek 3 formája létezik, ha márkatörténetekről beszélünk:
1. Sztori alapú megkülönböztetés
2. Élmény alapú megkülönböztetés
3. Ár alapú megkülönböztetés

Megtanultuk, hogy minden sztorinak vesszővel kell végződnie és nem ponttal, hogy a StroyTelling túl gyakran StoryYellingbe megy át és emiatt elveszti a báját, hogy világokat kell felépítenünk és nem reklámokat és hogy a sztori az, ahogy a világot érzékeljük és magunkat elhelyezzük benne. 

Organizing Idea VS. Big Idea:
Red bull:
Organizing Idea: Szárnyakat adni embereknek és ötleteknek
Big Idea: egy srác űrruhában, aki eddig meg nem kísérelt magasságból ugrik le

3. mérföldkő: Sheryl Sandberg a Facebook ügyvezetőnője volt


Nem tudjuk mi fog történni a FB-al ezután, titkokat nem árult el sajnos :)
Azt viszont igen, hogy jelenleg 1,3 milliárd felhasználója van világszerte és 63%-uk minden nap jelen van. 
Egy bizniszként indult és hatalmas márka lett belőle, ami a mass médiának és az általa márkákra gyakorolt hatásnak köszönhető. 
A technológia csak súrolja a fogyasztói elvárásokat és ezzel nehéz lépést tartani még nekik is. Újra kellett építeniük a FB rendszert, amikor rájöttek, hogy nem élnek túl mobil alkalmazás nélkül és olyan technológiát kellett az emberek kezébe adni, amivel tudnak bánni anélkül, hogy a személyiségük sérüljön. 
„ Amikor megosztok valamit FB-on tudnom kell, hogy azt ki látja és fontosnak tartom ezt a kontrol lehetőséget a felhasználóknak felajánlani, mert nagyon ijesztő és veszélyes az identitásunkat online kibocsátani a világba. Mindennek lenyomata van és természetesen rengeteg sztori van FB-on, ami egy egész világot megmozgatott.” 

A FB lokalizációjával nem kellett foglalkozni, hiszen az emberek maguk hozták létre önmagukkal és a saját történeteikkel. Lokálisan a FB olyan, amilyen emberek azon a területen élnek.

Végül egy kicsit beszélt a szívügyéről, ami a „gender diversity” témája és a nők, mint vezetők elfogadása a menedzser pozíciókban. Egy tanulmány szerint, a férfiak túlnyomó többségben hozzák az agresszív viselkedési formát az üzleti életben, mint a nők, mégis őket meggyőzőnek ítélik, még a nőket főnökösködőnek vagy pushy-nak. 
Azt üzente a nőknek, hogy ha bármikor életük során az a vád éri őket, hogy főnökösködőek, feleljék azt, hogy vezetői képességekkel vannak megáldva. :)
Legvégül, de em utolsó sorban pedig beszélt egy kicsit Márkról, akinek mindenki örült, hogy betöltötte a 30. életévét, mert a FB-al együtt felnőtt ő is. :) Sokat változott az évek során, de ugyanaz a szerethető, bőbeszédű és megértő ember maradt, mint mikor elkezdte a FB megépítését és rendületlenül hitt az individualitás erejében.

Zárásként a nap CSÚCSPONTJA!
The Art of Musical Storytelling by David Muhlenfeld (The Martin Agency)



Elmondta, hogy világ életében rettentő szenvedélyes volt, de reménytelenül lusta, és amikor az anyukája beíratta zongoraórára, minden mással szívesebben foglalkozott volna. Amit mindig is tudott, hogy a szavakkal szeretne dolgozni. 
Eljött az idő, amikor a zenei tudást ötvözni tudta az írással és zeneszerző lett belőle. 

Rengeteget tanultuk tőle a reklámzene írásról… Íme néhány hasznos gondolat:
„ Minden dal az író ötletével kezdődik.”
„Kétféle reklámzene létezik: az egyik egy történetet mesél el, a másik pedig valamit felsorol (akár termék benefiteket)”
„Gyakran a zene könnyebben lehetővé teszi, hogy belesűrítsük a túl sok információt, mint a sima copy”
„Ne untass, egyből ugorj a refrénhez!”
„Használd a megfelelő énekhangot, ami a leghitelesebben tükrözi a mondanivalót!”
„Légy pofátlanul őszinte!”
„A reklámzenénél nem érvényes az a szabály, hogy ne írd fel a képernyőre, amit látsz. A megjegyezhetőséget segíti a Lyrics a képernyőn.”

Az elméleti részek után előkapta a gitárját és előadta, hogy hogyan születik meg egy dal és megmutatta az OREO kampányt (I wonder If I…), amit Tegan & Sara koprodukcióval jöhetett létre és végtelenül bájos lett.

Nekem világ életemben egyformán komoly kötődésem volt a szavakhoz és a zenéhez annak ellenére, hogy sosem tanultam zenélni. Lyrics fanatikus vagyok és egyszer, ha addig élek is, írni fogok egy reklámdalt, amihez a mai napi inspiráció megadta a kezdőlökést, azt hiszem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése